Verspreidplan

Door ons een verspreidplan te laten maken of optimaliseren, zet je een volgende stap naar een effectieve(re) en efficiënte(re) verspreiding. Wij maken inzichtelijk hoe het rendement op je huis-aan-huis verspreiding verbeterd kan worden door gebieden met relatief weinig doelgroephuishoudens uit te sluiten of te vervangen door gebieden met een hogere doelgroeppenetratie. In het eerste geval leidt dit tot een besparing in druk- en verspreidkosten en in het laatste geval tot een hoger doelgroepbereik en een hogere conversie aan de kassa.

In eerste instantie bepalen wij het optimale verzorgingsgebied. Hierbij kijken wij onder andere naar de herkomst van bestaande en potentiële klanten en (wanneer van toepassing) naar de afstand en reistijd tot vestiging(en). Op basis van een bestaand of door ons opgemaakt profiel van je doelgroep bepalen wij vervolgens het optimale verspreidgebied. Voorgaande analyses bepalen ten slotte het distributieniveau. Een combinatie tussen 4- en 6-positie-postcode, huis-aan-huis bezorgwijk en adresniveau is hierin mogelijk.

 

Meseda info 22