Effectonderzoek

Wanneer je het effect van en de waardering voor campagne(s) wenst te meten en verbeteren, zetten wij een consumentenonderzoek in. Dit doen wij in samenwerking met gerenommeerde marktonderzoekbureaus als Team 4, Metrixlab en Cendris. Naar budget en doelstelling ondersteunen wij je in de keuze voor een bepaald type onderzoek.

Tegen een relatief lage investering geeft bijvoorbeeld een pre-test op een digitale of fysieke reclame-uiting al een waardevolle input om deze te optimaliseren vóór de (volgende) verspreiding. Onderzoek welke zich richt op het meten van het daadwerkelijke effect van, of de waardering voor een campagne, geeft je gefundeerd inzicht in de werking van de folder, sample, direct mail of e-mail. Je wordt hierdoor in staat gesteld om de boodschap beter op de doelgroep af te stemmen, effectiever te communiceren en efficiënter te verspreiden.

Onderzoek in fysieke vestiging(en) stelt je in staat om waardevolle klantdata te collecteren. Wij verzorgen exit-onderzoeken op locatie, waarbij één of enkele onderzoekers bij de uitgang je klanten met (een incentive en) enkele vragen benaderen. Het effect van een marketing campagne en de klantbeleving kan op deze manier inzichtelijk worden gemaakt en ondersteuning bieden in de optimalisatie van campagnes en aanbod.