Geo-analyse

Met een geografische analyse filteren wij waardevolle inzichten uit vestigings-, klant- en/of doelgroep data. Wij maken gebruik van een geografisch informatiesysteem om je data te visualiseren en tot concrete antwoorden te komen op bijvoorbeeld onderstaande vraagstukken.

  • Klantenherkomst: Wat zijn de grenzen van verzorgingsgebieden en waar bevinden zich nieuwe markten of locaties voor nieuwe vestigingen? Wat is de penetratie van je klanten binnen postcodegebieden ten opzichte van het aantal inwoners of huishoudens in die postcodes?
  • Verzorgingsgebieden: Zit er overlap tussen de verzorgingsgebieden van vestigingen en aan welke vestiging kunnen deze gebieden het beste worden toegewezen?
  • Transactiedata: Wat is het verschil in klantbestedingen per gebied of vestiging en waar worden bepaalde producten beter verkocht? Welke postcodegebieden binnen het verzorgings- of verspreidgebied scoren de beste omzet?
  • Doelgroeppenetratie: In welke gebieden is je doelgroep (minder) sterk vertegenwoordigd?
  • Verspreidplanning: Waar en op welk niveau kun je het beste folders verspreiden om je huidige en potentiële klanten te bereiken?

 

Klantenherkomst