Conversie online en papieren folder even groot

Geplaatst op

PERSBERICHT – Online folders zetten net zo vaak aan tot aankoop als de papieren variant. Dit blijkt uit het onderzoek van TNS NIPO naar de effectiviteit van reclamefolders, in opdracht van Reclamefolder.nl. Daarnaast zorgen online folders voor meer traffic naar de retailer dan de fysieke folders. Dit is met name toe te schrijven aan een hoger aandeel webshop bezoeken. Opvallend is dat online folders meer jongeren en hoger opgeleiden bereiken.

De reclamefolder is onverminderd populair: de meerderheid van de boodschappers (92 procent) leest wel eens een folder. 14 Procent leest zelfs alleen online folders. Het bereik van de online folder is met 72 procent iets lager dan die van de papieren variant (78 procent).

Conversie
Retailers en producenten kijken voornamelijk naar het aantal mensen dat een aankoop doet. Dat percentage is bij lezers van online en fysieke folders nagenoeg gelijk. Van de consumenten die zowel een papieren als online folder heeft gelezen, doet 47 procent een aankoop. Wie de beste conversie wil, doet er goed aan beide middelen in te zetten.

Ergernissen over folders
Van de mensen die alleen online folders lezen geeft 67 procent aan dat ze voor online kiezen omdat de online folder milieuvriendelijk is. 56 Procent van de respondenten geeft aan dat het belangrijk is bij het lezen van online folder, dat deze altijd bij de hand is. Ook consumenten die alleen papieren folders lezen, maar openstaan voor de stap naar online, noemen het feit dat online folders milieuvriendelijk zijn als de belangrijkste reden. “Er worden ieder jaar in Nederland 12 miljard folders gedrukt”, zegt Rueck. “Hiervan belandt een groot deel ongelezen in de prullenbak. De consument wordt zich hier steeds bewuster van.”

Targetten
Voor een meerderheid van de boodschappers heeft papier nog de voorkeur, maar met name jongeren en hoger opgeleiden lezen online folders. Bijna een kwart van de onderzochten heeft de grootste voorkeur voor het lezen van een online folder via een folderapp. Bij respondenten tussen de 18 en 35 jaar is dit 32 procent. Een positieve ontwikkeling voor adverteerders in een tijd waarin de papieren folder zowel vanuit de politiek als vanuit de maatschappij onder druk staat.
“Het grootste verschil tussen aanbiedingen op papier en online is dat je online aanbiedingen altijd bij je kunt hebben, op je mobiel. Dat biedt veel mogelijkheden voor adverteerders in de toekomst. Ze kunnen consumenten zo heel gericht targetten”, zegt Rueck.

Over Reclamefolder.nl
Reclamefolder.nl is het grootste online folderplatform van Nederland en met ruim 2,5 miljoen appdownloads de tweede e-commerce-app van Nederland. Als online mediaexploitant richt Reclamefolder.nl zich met dit unieke bereik op retailers en merken. Zij kunnen hun folder online op de platformen van Reclamefolder.nl publiceren en promoten. De primaire doelgroep is de jonge, vrouwelijke consument, hogerwelstandig boodschapper in de leeftijd van 20-34 jaar.

Over TNS NIPO
TNS NIPO is een van de meest toonaangevende marktonderzoekbureaus van Nederland. De organisatie maakt onderdeel uit van de wereldwijde TNS Group. TNS NIPO adviseert bij het realiseren van groeistrategieën op het gebied van nieuwe marktintroducties, innovatie, branding en stakeholder management. TNS maakt deel uit van Kantar, een van de grootste marketinginformatie- en consultancygroepen ter wereld.

 

Het onderzoek kun je downloaden in ons kenniscentrum

De effectiviteit van de online en papieren folder

voorkant tns onderzoek

Plaats een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *